Aby złożyć wniosek do Inspektoratu konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP http://www.epuap.gov.pl (Instrukcja zakładania konta użytkownika na platformie ePUAP –do pobrania) oraz certyfikatu kwalifikowanego w celu elektronicznego podpisywania przesyłanych dokumentów.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Inspektoratu:
Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego;
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Inspektoratu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes
- Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, RTF
- XLS
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG
- ZIP
- Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
- dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Uprzejmie informujemy, że w przypadku korzystania z certyfikatów kwalifikowanych wszelkie informacje potrzebne do użytkowania certyfikatów (instrukcje obsługi, instalacji oraz oprogramowania umożliwiającego podpisywanie i weryfikację certyfikatów) są dostępne stronie wystawcy swojego certyfikatu.